18 december 2009

En julkompott
Idag blir det ett långt inlägg, har massa bilder som jag vill visa innan det blir julafton.
Var tvungen att ta lite nya bilder ute nu när det ligger snö på marken, vilken skillnad det blir mot regn och barmark.
Baksidan igen, pallen är dock ny. Hittade den på vår lokala secondhand och julgranen har fått lite ljus. Lyser fint i mökret.

De vakra barnsparkarna. Mina favoriter!!


Vår granne fyllde år och jag hade inget inslagspapper så jag tog gammalt tidningspapper och sedan började slå in. Kort hade jag inget så det fick oxå fixas. Det hela tog lång tid men det var så roligt att sitta och pilla med. Ska nog öppna en paketinslagningsaffär;) Älskar slå in paket, en passion sen barnsben

Det finns inte många tomtar nere hos oss, men Maileg tomtarna är så fina så de fick hedersplats.Glasklockorna är fyllda med mossa och en silverkula. Favoritljusstakar är de små gamla stjärnljusstackarna

Gamla krukor som jag har satt mossa, ett ljus och de vackra glas ja vad man nu ska kalla dem. Tomtetofflorna hittade jag i Lund hos Lovisa på landet

Strutar med siffror och tallris, spegeln nyinköpt från Moheda och urtavlan är tradera. Det gamla akvariet hittades på en loppis för några årsedan och är en favorit.

Fönster i köket brödboxen är ett köp från i somras i Halmstad, har gått och tittat på den länge och nu fick den följa med hem. Den gamla glasburken är en favorit och är fylld med gamla julgranshållare. En hyacint i en pressglasskål och lite mossa och såklart en adventljusstake, denna kommer från Rusta. Jag älskar adventljusstakar och har en i varje fönster tycker de ger ett underbart sken..
Badrummet uppe har fått lite jul oxå...
Oj vad många favoriter jag fick med i detta inlägg;)
Ha en underbar helg!
Sandra






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra