5 februari 2010

Lite nytt på kökshyllan

Något som alla tror jag känner igen sig i är detta flyttande runt bland sakerna.
Mitt senaste flytta runt projekt var min kökshylla, den var alldeles överfull med saker.

Vissa åkte ner i en kartong i väntan på att säljas på loppis, andra flyttades vidare.

Nu ser den ut så här.
Äggcentralenlådan är ett fynd från i somras som jag bevara kökshanddukar i.
Tycker den ger en härlig kontrast emot det vita porslinet.
Soppterrinen är jag så glad för och den vita lilla kannen tycker jag är bedårande.
Min samling med porslinsskärbrädor fick också hitta hit och sist men inte minst lite plåtdetaljer.


Vilka vecka det har varit här hemma!
Vinterkräksjukan har härjat vilket har gjort att man inte har fått någon sömn på nätterna, så jag har gått runt och varit allmänt kingig och gnällig.
Sedan gick min dator sönder och där ligger alla kort som jag har tagit till bloggen, hoppas min kära man kan fixa den.

Men imorgon är det fredag och jag hoppas på en härlig helg.
Här ska vi ta fram färg och roller, för nu ska vardagsrummet målas.

Jag önskar Er alla en fantastisk helg!!
Massor av VARMA kramar
Sandra

26 kommentarer :

  1. Hej
    Hoppas ni får må bättre nu i helgen! Det hade vart jättetrevligt att träffas! Hör av dig när du ska hitåt
    kram

    SvaraRadera
  2. Ojjj hoppas ni kryar på er nu.

    Så fint du gjort på hyllan. Jag älskar trä lådor och har flera stycken som jag använder till olika saker.

    Ha en skön och frisk helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!
    Oj ska ni måla vardagsrummet, det borde vi också göra, det är så slitet. Ni är inte dåliga som orkar det efter kräksjukan.
    Jättefint på din hylla, verkligen, gillar också trälådor och zink.
    Ha en fin helg kram Anna.

    Ps mamma blev så rörd över allas kommentarer över hennes strumpor. kul!

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra!

    Hoppas att ni mår bättre nu, kräksjukan är ju så hemskt. Vi låg i eländet för några veckor sedan, blä!

    Så fina saker du har på kökshyllan, och det där flyttandet av grejer känner vi nog alla igen, hihi.

    Ha en bra helg och lycka till med målandet!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. God Morgon!!
    Låter som en jobbig vecka!!
    Hoppas Ni mår bättre i helgen!
    Bara fina saker på din hylla!!
    Är det inte en gammal glassform jag skymtar??? Vill ha.....
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Du har jättefint på hyllan, tycker jag.

    Stackars ni, kräksjuka är bland det värsta man kan ha, hoppas ni piggnar till nu under helgen.

    Ha det gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så fina saker du har på din hylla , fin blandning ! Hoppas att ni mår bättre ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  8. Alltid kul att flytta runt saker. Eftersom jag är hemma med lillungen så blir det en och annan flytt av grejer *Ler*

    Inte roligt med vinterkräksjuka... Peppar peppar vi har klarat oss.

    Hoppas ni får igång datorn, läskigt det där med att man har så mycket bilder sparat och annat. Försöker att spara emellanåt, annars skulle man gå under om allt försvann.

    Ha en trevlig helg
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  9. Vad vackert! Måste få upp lite mer öppna hyllor hemma...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Tack för inspirationen ! nu ska jag också ta och rensa bland mina saker och ställa nytt på kökshyllan ;) kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Låter inte kul med vare sig kräksjuka eller datortrubbel. Fint på hyllan!

    kram Mia

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Fick ett tips av Malin med bloggen Älskar sött.. Att kolla in din blogg.. Vilken fin blogg du har! Så mycket vackert att titta på med.. Å ganska nära bor vi med.. Jag bor i Värnamo.. Kul när man får tips om andra bloggar som man inte vet om.. Kommer tillbaka..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Kul att du vill vara med i min utlottning.

    Kikade lite snabbt här och du verkar ha det jättefint hemma, ska titta run tordentligt en dag jag har mer tid.
    Lägger till dig i min inspirationslista på min blogg så jag inte missar nåt.

    Ha en skön helg och lycka till hos mig, kramar Maria!

    SvaraRadera
  14. fyyyy, hoppas ni är friska nu!!

    så kul att måla om!! skulle jag också vilja i vårt vardagsrum. den vita färgnyansen vi valde känns inte riktigt hundra....men det får bli ett senare projekt!!

    ha en härlig helg!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  15. Oooo,en ägglåda!
    Jag är galen i lådor=))
    Snyggt är det på din hylla.
    Gillar kontrasterna.

    Hoppas att det går bra med målningen!
    Och att ni får vara friska förstås.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. vilken fin blogg jag hamnade på här... :D
    Usch för sjukan och datorn. Hoppas den går att fixa! Fantastiska pelargoner där ner ;) Klar du inte ska slänga dem! Som många andra skriver skall de klippas ned, omplanteras och vattnas nu i vår! Så blir de finfina ska du se!
    Trevlig lördag!
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra!
    Åh vilka fina saker du har där på hyllan! Precis ALLT hade gärna fått flytta hem till mig, hihi;)

    Vad jobbigt med vinterkräksjuka o datorkrasch! (hoppas den går att rädda)

    Du måste visa oss bilder på ditt ommålade vardagsrum sen!

    Ha en fortsatt trevlig helg,

    Kraam Jenny

    PS Hoppas det är OK att jag lägger till din blogg på min länklista, den har blivit en av mina favoriter:)

    SvaraRadera
  18. Hej. Jag vet precis hur ni har haft det. Delar av min familj har också vinterkräksjukan. Usch!!!
    Jag tycker att du har gjort jätte fint på kökshyllan. Det känns ju alltid bra att få göra om lite.
    Många kramar

    SvaraRadera
  19. Har tittat runt lite här igen...
    Sååå mycket fina saker du har! Visst är det kul med loppis och återanvändning :)

    Vi har också en Amerika-trunk, men den står i ett förråd hos svärföräldarna. Har tänkt så länge på att kolla vilken skick den är i, nu blev jag ju riktigt nyfiken. Kanske redan i morgon?

    Ha en riktigt trevlig helg!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  20. Kökshyllan är verkligen fin :) Visst är det skönt att göra om lite ibland. Jag har precis varit ute i stugan och klippt pelargoner idag :) Jag tar fram dom nu i februari och rensar, klipper och börjar vattna och om ett tag så byter jag jord i krukorna och sen är det bara att vänta :) Jag är verkligen inte någon fena på blommor men mina mårbacka har jag av någon outgrundlig anledning lyckats med i flera år nu :)

    Ha en skön kväll
    Kram Karin

    SvaraRadera
  21. Hej hopp i stugan!!

    Det låter som hos oss...ha-ha...krockade bilen i förra veckan, datorn och kameran gick sönder!!! Jippie...jippie!!!!

    Men visst var kläderna fina??!! Du är så välkommen förbi såååå!!! =)

    Hoppas att ni känner er bättre...njut av helgen å va gla!!

    kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  22. Vinterkräksjukan är min stora skräck... livrädd för den! Har haft den så många gånger och blir så galet sjuk. Tror jag ska dö när jag får den! Hemska sjukdomar och virus... urk!

    Äggcentralen på hyllan var ju bara för charmig, herregud så söt låda! Så fin till påsk också... kan ju inte bli bättre. En sån skulle jag också vilja ha!

    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  23. Hej hej! Ja, det är verkligen superfint att bryta av med lite trä mot allt det vita! Superpraktiskt att ha kökshanddukar där! =)

    Kram Emma!

    SvaraRadera
  24. Åh vad spännande det ska bli att få se ditt vardagsrum, viket kul projekt ni håller på med!

    Jättefint hem och blogg du har, lägger dig i min lista så jag hittar hit igen!

    Hoppas helgen varit bättre än dagarna innan... Krya på er!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  25. Hallojsan!

    vilka härliga saker du hade på kökshyllan..gillade speciellt trälådan..gav mig "villocksåha" känslan i heeela kroppen!!

    ha det bäst!
    Kramis Sanne...

    SvaraRadera
  26. ohhh wunder wunder wunderschön..liebe grüsse belinda

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra