5 januari 2011

MEGAPROJEKT........


Jag har tjata och tjata om att jag vill göra om detta rum, det viktigaste i hela huset enligt mig.
Tillslut insåg min kära man att det är nog bara att ge upp och säja Ja.
Ok så farligt har det inte varit, men vi är i alla fall överens om att nu ska det ske.
JA, vilket rum kan det vara som kräver ett MEGA projekt,
KÖKET såklart.

När vi flyttde in för snart 6 år sedan var köket mörk och murrigt, vi gjorde med enkla medel om köket vitt och luftigt.
Nu ska vi göra det mer komplicerat.
Tanken med denna renovering är att använda så mycket gammalt som möjligt och bygga mycket själva.
Vissa saker kommer dock en snickare göra, han kommer förhoppningsvis i februari.
Köket när det är färdigt kommer att bli runt 40 kvm stort och vi har redan satt igång lite smått.
Tagit ner 2 garderober och bakom dessa gömde sig murstocken.
Drömmen är här att sätta in en gammal vedspis, hoppas det kommer att gå.

Det kommer bli mycket kök här på bloggen fram över för jag har tänkt att dokumentera hela resan.


Nu ska jag slappa lite, har varit och badat med barnen och känner mig allmänt mör.
Ta hand om ER så syns vi snart igen.
kram
Sandra

32 kommentarer :

  1. Vilket stort och spännande projekt. Ska bli kul att få följa med på er köksresa!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh lycka till med ert projekt. Vilket stort kök ni kommer att få, ska bli spännande att se.

    Må så gott. Lissen

    SvaraRadera
  3. wonderful darling..
    jag ringer.
    Puss o Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Kommer säkert bli toppenfin!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Vad kul, ser fram emot att följa Er resa;o)

    Ha en trevlig Afton!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Va spännande! Ska bli kul å följa detta megaprojekt :)

    //Kristin

    SvaraRadera
  7. Vilket arbete ni har framför er, men så kul. Kommer att följa dig med spänning!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Åh, så spännande! Det kommer till att bli så kul att följa! Hur lång tid har ni beräknat att det kommer till att ta?
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Åh, så spännande - i alla fall för oss här som slipper göra jobbet, för ett hästjobb är det säkert!
    40 kvm låter som en dröm! En gång hade jag ett så stort kök - det var underbart och jag håller verkligen med dej - köket ÄR nog viktigaste rummet, för i vilket rum kryllar det av folk när man har gäster - jo, i köket förstås!!!
    Jag ser verkligen fram emot att få följa arbetet med ert kök!
    Ha en härlig trettonafton och vila medan du kan :)!!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Kul att mannen gett med sig, ska bli roligt att följa ert arbete. Köket känns ju väldigt viktigt, man ska trivas där och det blir ofta väldigt personligt så lycka till med ert arbete!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hej hjärtat!

    Jag visste att det var köket! Liksom kände det på mig..:)
    Gud så kul! Det kommer bli nåt fantastiskt fint, det är jag säker på. Och vilken yta...*avis*

    Njut av kvällen!

    Puss o kram o allt det goda till dig...

    SvaraRadera
  12. Åh Ja !!! Jag vill gärna följa hela resan !! 40 kvm låter helt ljuvligt , det skulle jag också vilja ha !! Vi har ett ganska litet kök men med matsal precis intill ! Det ska bli såå kul att följa er köksrenovering !! Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra jag är en nybliven bloggare och nybörjare och tänkte blogga om precis detsamma nämligen hur vårt nya kök ska bli.. vi ska flytta och har fått ritat en ny glasveranda på huset som ska bli kök..va spännande då kan jag få lite fräsha idéer från din sida..som jag verkligen gillar. tittat gärna in på turagarden.blogspot.com
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. I think your kitchen will be wonderful...look forward to seeing the before n after photo's as it develops. Funny I am taking a blog pause too, to concentrate on finishing our kitchen and starting on our Skafferi.
    Have Fun!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  15. I'm sure you will have a beautiful big kitchen.
    It's the same story for me. We renovated ourselves the kitchen when we bought the house 6 years ago. it was very dark and sad too. Now, my tastes have changed a bit and I would like to renove it properly. Good luck for the work.

    Well, I hope Google Translation translated well in french and I'm not out off topic!!! ;-)

    SvaraRadera
  16. Oh spännande....ska bli kul att följa ert projekt här på bloggen.

    Lycka till hälsar Loellan

    SvaraRadera
  17. Ja då har inte ni brist på sysselsättning den närmaste tiden, skönt att veta vad man ska fylla sina dagar med ;).
    Ska bli spännande att se vad du hittar på, blir säkert snyggt. Och vilken rymd sen, på 40 kvadrat behöver man ju inte springa på varandra.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  18. Håller med dig fullständigt, köket är absolut det viktigaste rummet i huset. Vårt skulle behöva en helrenovering+ombyggnad, men det finns alldeles för många byggtekniska problem:-( Kanske skulle man anlita extreme home-make-over=)

    Det ska bli spännande att följa ert projekt!!! Ha en fin trettonhelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Åh vad spännande att få följa med på er köksresa! Kommer bli superfint! Du har ju såå bra smak o stil:)

    Ha en mysig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Ohhh så spännande med köksprojekt, ska bli jättekul att få följa det. Vedspis är en dröm jag har, det och kakelugn...och...och :-)) Ja det är mycket man vill hela tiden...fniss. Ha en fin kväll. Kraaam P

    SvaraRadera
  21. http//:www.himmelska.blogg.se5 januari 2011 kl. 21:06

    Att göra om kök är ett stort projekt.
    Men köket är ju husets hjärta och kanske det viktigaste rummet.
    Härligt med ett stort kök.
    Jag följer gärna med på er resa.

    SvaraRadera
  22. Vad spännande det ska bli att följa processen.Förstår att ditt lilla huvud just nu är fullknökat med tankar o idéer.
    Här i soffan ligger två till som varit på badhuset. Vad har dom egentligen för sövningsmedel i ventilationerna på de där ställena ???

    Kram Betty

    SvaraRadera
  23. Så spennende prosjekt der skal til med..

    det blir spennende å følge med på.:

    klememr =))

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra!

    Åååh så kul!
    Jag förstår att du är glad!!

    Kommer att läsa och titta med intresse, super roligt när projekt drar igång som man längtat efter....

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  25. Visst är det så, det är i köket man är mest =)
    ...därför har vi startat köksrenoveringen nu. Det är sååå spännande =)

    Ska bli kul o följa eran resa.

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  26. Köket är utan tvekan hjärtat i hemmet och god mat ocj skratt skall fylla de och ge näring till själen,så då-måst man trivas där :)

    SvaraRadera
  27. Det är konstigt det där när man alltid skall behöva tjata...:) Men helt fantastiskt att han till slut sade ja...Du det där blir spännande, och det låter som en kanon plan att göra så mycket själv som möjligt. Hoppas Ni får en suverän snickare.

    Glad för din skull,:)
    kram

    Smulan

    SvaraRadera
  28. Åh så spännande det ska bli att följa er projekt.... Kika in till http://lillevildand.blogspot.com om du inte redan gjort det.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  29. Det här ska bli roligt att följa.
    Jag har gjort tre kök i gamla hus och vedspis är nästan ett måste.
    Vi hade tur den här gången det sitter en stor herrgårdsspis i vårt nya hem.
    Lycka till med jobbet.

    SvaraRadera
  30. Ska bli vansinnigt spännande att följa detta projekt!

    SvaraRadera
  31. Jag är säker på att slutresultatet kommer att bli alldeles fenomenalt snyggt! Och tur att din man gav upp före dig :-D

    SvaraRadera
  32. ååå så spännande att följa. Är säker på att det kommer bli utöver det vanliga. Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra