22 januari 2017

AVSKALAT

Vi har ett stort sovrum, när huset byggdes 1946 var det byggt som ett två lägenhetshus,
och rummet som är vårt sovrum var tänkt som ett allrum av något slag.
Någon gång i början av 80 talet byggdes huset om till ett enfamiljhus och vi använder alla rum på övervåningen till barnen och ett till oss.
Så tyvärr har vi inget allrum uppe och det kan jag sakna, men barnen har varsitt rum så man får göra det bästa av det man har.
Jag försöker hålla vårt sovrum så avskalat som möjligt och det går väl si så där.
Jag har en tendens att ställa dit massa saker för att några månader senare plocka bort dem för att hitta tillbaka till det avskalade.
För mig är det viktigt att det finns ett lugn när man stiger in genom dörren.

Våra sängbord är gamla industripallar och på dem finns en kammarljusstake.

Ha en fin kväll
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra